Levert boekhoudprogramma en factuurprogramma
Brasschaatstraat, Breda
088-6464725 verkoop / 0900-6464725 ondersteuning

Offerte

Wij maken boekhouden leuker

Offerte

offerte maken

U wilt waarschijnlijk regelmatig een offerte maken. U kunt zo uw klant snel  informatie en prijzen geven, zodat hij weet wat hij op de factuur kan verwachten In Minipak Factuur kunt u dit gemakkelijk en eenvoudig doen.

 

Vrije tekst offertes

Deze bestaan grotendeels uit tekst waarbij prijzen staan als aanvullend gegeven. U kunt ook de vrije tekst aanvullen met artikelregels. B.v. wanneer u een aanbieding doet met een beschijving van een verbouwing, met aanvullende artikelregels voor de bouwmaterialen.

Regel-Offertes

Hier maakt u gebruik van artikel- of diensten-regels met een aantal, een prijs en een totaalprijs.Hier wordt na omzetting in een factuur (eventueel)gelijk de voorraad bijgewerkt. Er kan een aanvullend tekstblok gebruikt worden om tekst informatie in kwijt te kunnen. B.v. een groentengroothandel voor de horeca, die in het tekstblok aangeeft dat er een vakantiesluiting geldt.

Extra mogelijkheden 

  • Gebruiken als basis voor de orderadministratie: Om automatische een bestelorder bij uw leverancier aan te maken, automatisch de inkooporder te boeken, de gewenste formulieren te mailen zoals, orderbevestiging, paklijst, pakbon, enz en ten slotte gemakkelijk om te zetten naar een factuur
  • Gebruiken als voorbeeld om facturen per groep of periodieke facturen aan te maken

Formulieren

e-mailen

In Minipak Factuur kunt u elk formulier naar wens inrichten en  naar een klant mailen als pdf. 
U kunt kiezen om de pdf als bijlage aan een email in uw mail-programma te hangen of rechtstreeks naar de klant te sturen via de SMTP server.

B.v. het verzenden van een offerte, factuur, pakbon, orderbevestiging, bestelorder, maar ook betalingsherinnering en aanmaning. 

U kunt zelfs “brieven” op maat maken en deze naar een klant(groep) mailen

 

Handige tools bij offerte maken in Minipak Factuur

  1. Per offerte de status bijhouden, zoals afgedrukt, verzonden, akkoord, niet akkoord, verlopen, opdrachtbevestiging, prijs niet akkoord, enz.
  2. Een voorschot boeken. Er kan bij een bestelling een voorschot geadministreerd worden, de factuur die dan daarna gemaakt wordt, staat open voor het factuurbedrag minus het voorschot.
  3. In een project zetten, samen met facturen en inkoopfacturen. Zo heeft u per project een overzicht van de opbrengst van dat project. 
  4. Het resultaat bekijken. U kunt per offerte bekijken wat de opbrengst en marge is.
  5. Het offerte-nummer meenemen naar de factuur. Dit kunt u doen bij het omzetten naar de factuur.
  6. Een PDF maken en naar de klant mailen en eventueel later achter de factuur hangen.
  7. Documenten digitaal aan de offerte hangen. Ook digitale documenten die betrekking hebben kunnen eraan gekoppeld worden.
  8. Een bestaande factuur kopieren naar een offerte. Hierna kunt u deze verder bewerken voor de klant
  9. Met stijlen en kleuren werken. In de inhoud kan gewerkt worden met cursieve, dikgedrukte en verschillende kleurenregels
  10. Subtotalen ingeven. Er kunnen subtotalen aangebracht worden
  11. Prijzen actualiseren
  12. Bij het ingeven tegelijk andere offertes van deze klant inzien. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *