Orderadministratie

Stroomlijn uw orderadministratie met slimme software
Door uw orderadministratie te stroomlijnen met slimme softwareoplossingen kunt u verschillende taken automatiseren en vereenvoudigen, zoals orderverwerking, voorraadbeheer, inkopen en facturing Met deze oplossingen kunnen bedrijven tijd besparen, menselijke fouten verminderen en de productiviteit verhogen.
Minipak Factuur maakt het mogelijk dit proces grotendeels automatisch te doen.
Met het ordergedeelte van Minipak Factuur kunt u eenvoudig orders creëren, alle benodigde formulieren automatisch verzenden, bestelbonnen genereren en automatisch laten verzenden, inkopen automatisch boeken, voorraadniveaus bijhouden, facturen genereren en betalingen beheren.
Mocht de klant niet op tijd betalen, dan kunnen herinneringen en aanmaningen automatisch verstuurd worden.
Volgorde van de orderadministratie
Offerte/order maken
Formulieren verzenden
Om een order te maken in Minipak, gaat u eenvoudig naar Facturen, Offertes en vult u hier uw offerte/order in met de bijbehorende debiteur.
In de klantentabel kunt u enorm veel informatie over de klant kwijt. Er zijn vrije velden die u naar wens kunt gebruiken, b.v. geboortedatum. kenteken, wat u maar wilt. U kunt gebruik maken van extra e-mailadressen om te verzenden, kortingen, staffelkortingen, enz…
Dit is het startpunt van de automatische orderadminstratie.
U kunt bij Facturen, Opmaak, ieder formulieren aanmaken wat u nodig heeft, denk aan een pakbon, orderbevestiging, shippinglijst en verder ieder formulier dat u wilt verzenden.
Bestelbon verzenden
Inkopen boeken
De order/offerte kan gebruikt worden om automatisch een bestelbon te laten maken en deze naar de leveranciers van deze order te laten mailen.
Bevat de order artikelen van meerdere leveranciers, dan wordt er gelijkertijd voor iedere leverancier een bestelbon gemaakt, die dan afzonderlijk verzonden kan worden.
Indien u een bestelbon maakt kan het programma tegelijkertijd een inkoopfactuur van deze bestelbon inboeken.
Op het moment dat de goederen dan binnenkomen hoeft u alleen nog de inkoopfactuur in Minipak na te kijken.
Factuur maken
Voorraadbeheer
Op het moment dat de goederen geleverd zijn, kan de factuur gemaakt en verzonden worden. Kies de juiste offerte en met één druk op de knop is de factuur gemaakt.
Ook kunt u met automatisch meerdere pakbonnen verzamelen op één factuur
Standaard wordt in Minipak Factuur de voorraad bijgewerkt a.d.h. van de facturen.
Inkoopfacturen boeken de voorraad bij, verkoopfacturen boeken de voorraad af.
Er kan ook gekozen worden om de voorraad handmatig bij / af te boeken.
Projecten
U kunt werken met projecten.
Per project koppelt u offertes, facturen en inkoopfacturen, waarna u per project kunt kijken wat de opbrengst of de marge van het project is
Urenregistratie
Wilt u facturen maken met daarin gewerkte uren?
Met Minipak Factuur 1.21 is het erg gemakkelijk om met een enkele druk op de knop alle uren van een bepaalde perioden te factureren