Stroomlijn uw orderadministratie met slimme software

De orderadministratie van een bedrijf is de orderstroom  binnen een organisatie. Van offerte /order tot factuur met alle benodigde formulieren en  stappen.
Een optimale orderadministratie is de ruggengraat van elk succesvol bedrijf. Het efficiënt beheren van het volledige orderproces, van aankoop tot levering, is essentieel voor het behouden van klanttevredenheid en het stimuleren van bedrijfsgroei. Handmatige orderadministratie kan echter tijdrovend en foutgevoelig zijn en tot vertragingen leiden. 

Door uw orderadministratie te stroomlijnen met slimme softwareoplossingen kunt u verschillende taken automatiseren en vereenvoudigen, zoals orderverwerking, voorraadbeheer, inkopen en facturing Met deze oplossingen kunnen bedrijven tijd besparen, menselijke fouten verminderen en de productiviteit verhogen. 

Minipak Factuur maakt het mogelijk dit proces grotendeels automatisch te doen.

Met het ordergedeelte van Minipak Factuur kunt u eenvoudig orders creëren, alle benodigde formulieren automatisch verzenden, bestelbonnen genereren en automatisch laten verzenden,  inkopen automatisch boeken, voorraadniveaus bijhouden, facturen genereren en betalingen beheren.

Mocht de klant niet op tijd betalen, dan kunnen herinneringen en aanmaningen automatisch verstuurd worden.


Volgorde van de orderadministratie

Formulieren verzenden

Om een order te maken in Minipak, gaat u eenvoudig naar Facturen, Offertes en vult u hier uw offerte/order in met de bijbehorende debiteur.

In de klantentabel kunt u enorm veel informatie over de klant kwijt. Er zijn vrije velden die u naar wens kunt gebruiken, b.v. geboortedatum. kenteken, wat u maar wilt. U kunt gebruik maken van extra  e-mailadressen om te verzenden, kortingen, staffelkortingen, enz…

Dit is het startpunt van de automatische  orderadminstratie. 

U kunt bij Facturen, Opmaak, ieder  formulieren aanmaken wat u nodig heeft, denk aan een pakbon, orderbevestiging, shippinglijst  en verder ieder formulier dat u wilt verzenden. 

 

Bestelbon verzenden

Inkopen boeken

De order/offerte kan  gebruikt worden om automatisch een bestelbon te laten maken en deze naar de leveranciers van deze order te laten mailen. 

Bevat de order artikelen van meerdere leveranciers, dan wordt er gelijkertijd voor iedere leverancier een bestelbon gemaakt, die dan afzonderlijk verzonden kan worden.

 

Indien u een bestelbon maakt kan het programma tegelijkertijd een inkoopfactuur van deze bestelbon inboeken.

Op het moment dat de goederen dan binnenkomen hoeft u alleen nog de inkoopfactuur in Minipak na te kijken.

 

Factuur maken

Voorraadbeheer

Op het moment dat de goederen geleverd zijn, kan de factuur gemaakt en verzonden worden. Kies de juiste offerte en met één druk op de knop is de factuur gemaakt.   

Ook kunt u met automatisch meerdere pakbonnen verzamelen op één factuur

Standaard wordt in Minipak Factuur de voorraad bijgewerkt a.d.h. van de facturen.

Inkoopfacturen boeken de voorraad bij, verkoopfacturen boeken de voorraad af. 

Er kan ook gekozen worden om de voorraad handmatig bij / af te boeken.

 

Projecten

U kunt werken met projecten.

Per project koppelt u offertes, facturen en inkoopfacturen, waarna u per project kunt kijken wat de opbrengst of de marge van het project is

Urenregistratie

Wilt u facturen maken met daarin gewerkte uren?

Met Minipak Factuur 1.21 is het erg gemakkelijk om met een enkele druk op de knop alle uren van een bepaalde perioden te factureren 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *