Minipak Administratiesoftware

6 slimme tools om de ledenadminstratie van uw vereniging bij te houden! Probeer Minipak Factuur nu!

Wij maken boekhouden leuker

6 slimme tools om de ledenadminstratie van uw vereniging bij te houden! Probeer Minipak Factuur nu!

vereniging

Ledenadministratie voor uw vereniging of VVE bijhouden

Voor uw vereniging is het handig een factuurpakket te hebben waarin u uw ledenadministratie bij kunt houden, verschillende soorten facturen kunt laten maken, per groep of per periode en uw lwden kunt incasseren met of zondeer facturen.

 

Al deze mogelijkheden zijn handig verwerkt in Minipak Factuur waarbij we goed gelet hebben om met zo min mogelijk moeite, zo snel en efficiënt mogelijk uw adminstratie van de vereniging bij te houden.

In Minipak Factuur is het mogelijk een (zeer uitgebreide)ledenadministratie van uw vereniging bij te houden. Er kan in deze ledenadministratie gewerkt worden met verschillenden (contributie)groepen. U kunt dan eenvoudig per groep een andere factuur aanmaken en factureren.

 

Minipak Factuur heeft slimme tools die zorgen dat u snel uw adminstratie van uw vereniging kunt verzorgen.

 

 

1. Facturen per klantgroep

In Minipak Factuur maakt u razendsnel een factuur voor een groep leden.

– Deel bij het aanmaken van uw ledenbestand uw leden in in de juiste groep.

– Maak een voorbeeldfactuur voor deze groep.

– Minipak Factuur maakt automatisch voor alle leden van die groep een factuur met enkele drukken op de      knop

– Mail de factuur naar de leden.

– Herhaal  dit eventueel voor andere ledengroepen.

2. Periodieke facturen maken

Als vereniging maakt u (mogelijk) iedere periode weer een groot aantal facturen voor de ledenadministratie. Vaak zijn deze facturen gelijk aan de vorige facturen met als enig verschil, dat er een andere periode gefactureerd wordt.

In Minipak Factuur maakt u snel iedere periode de facturen voor uw leden.

–  maak een factuur in facturen per klantgroep. U kunt hiervoor de facturen uit punt 1 gebruiken. Zorg wel dat er een periode in de factuur staat.

– of maak een losse factuur, belangrijk is dat er een periode aanduiding in de factuur staat.

– Kies een periode die u wilt factureren, kies periodieke facturen, Minipak Factuur zoekt alle klanten die een      factuur in die periode nodig hebben en maakt deze facturen automatisch aan

3. Facturen incasseren : incassobestand maken

In Minipak Factuur is de mogelijkheid om van uw gemaakte facturen een  incassobestand te maken, waarmee de betaling van de facturen wordt geregeld. Met enkele klikken worden alle facturen geselecteerd die geïncasseerd dienen te worden. Hiervan maakt u een bestand dat naar de bank verzonden kan worden.

4. Incasseren zonder factuur

Niet iedere vereniging stuurt de leden een factuur. Vaak wordt alleen afgesproken om een maandelijks contributiebedrag te incasseren. Je kan in Minipak Factuur  ook een incassobestand maken voor alle leden zonder dat daar facturen voor hoeven te worden gemaakt. Je incasseert dan rechtstreeks uit de klantentabel, snel, simpel en gemakkelijk.

5. Betalingen bijhouden

U kunt gemakkelijk bijhouden in Minipak Factuur welke leden al betaald hebben. Werkt u ook met Minipak Boekhouding, dan worden de verwerkte bankmutaties verwerkt in het boekhoudprogramma en ook in het factuurprogramma. Het is ook mogelijk om het incassobestand te importeren in het bankbestand van Minipak Boekhouding. Zodoende heeft u gelijk een overzicht welke leden er wat hebben betaald. Werkt u niet met een incassobestand en moet u uw leden af en toe helpen bij het herinneren aan het betalen van de factuur. Er is in Minipak Factuur  ook de mogelijkheid tot het versturen van herinneringen en aanmaningen.

6. Mailing naar de leden

U kunt in Minipak Factuur heel eenvoudig mails naar de leden sturen.  U maakt een standaard brief, selecteert welke leden of ledengroepen deze mail moeten ontvangen en vervolgens kunt u met een druk op de knop de mails naar de leden verzenden.

Het is ook mogelijk een losse brief aan te maken voor een afzonderlijk lid. In deze mail kunt u gemakkelijk, facturen, offertes en artikelen kiezen. 

2 Responses

  1. Henk van Santen de Hoog schreef:

    Ik zoek een boekhoudprogramma voor een beginnende energie coöperatie U.A.
    Wij willen een ledenbijdrage heffen. Wij weten nog niet of wij daar ook BTW over moeten afdragen?
    Weet u dat?
    Is een factuurprogramma voor ons het beste?

  2. Minipak schreef:

    Of u BTW moet dragen kan je het beste navragen bij de belastingdienst.

    Een factuurprogramma is zeker het beste.
    Hierin kan je de leden aanmaken, met een paar klikken automatisch periodieke facturen eruit laten rollen en deze eventueel laten incasseren. De mogelijkheid bestaat om deze facturen te laten importeren in het boekhoudprogramma.
    Wellicht kan je onze demo alvast downloaden om te kijken of het past.
    We kijken graag met je mee.

    met vriendelijke groet,

    Nicole, Minipak Software

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *