Voordelen van het Minipak factuurprogramma?
Minipak Factuur voor bedrijf, MKB, ZZP, eenmanszaak, startup, vereniging, stichting en meer

Eenvoudig uw facturen maken met eigen opmaak
U kunt Minipak Factuur gebruiken om eenvoudig uw facturen te maken helemaal zoals u dat wilt
Met het Minipak Factuur syteem kunt u een eigen opmaak instellen , die u als basis kunt gebruiken voor al uw facturen, offertes, pakbonnen, orderbevestigingen en alle verdere formulieren.
Dit werkt heel handig met onze overzichtelijke opmaak editor met enorm veel mogelijkheden.
U kunt er ook voor kiezen om uw briefpapier in te scannen en dat te gebruiken als achtergrond.
Vindt u dit lastig? Richt dan uw facturering en het factuurprogramma samen in met een expert van Minipak. U weet dan zeker dat u optimaal gebruik maakt van alle mogelijkheden en gemakken die het programma biedt.
Facturen, offertes en brieven verzenden via email
U kunt al uw formulieren verzenden via e-mail. Ook kunnen betalingsherinneringen, aanmaningen en b.v. brieven naar alle klanten worden verstuurd via de e-mail.
U kunt rechtstreeks via het factuurprogramma verzenden of via uw eigen mailprogramma. Hierbij kan automatisch de tekst die in de begeleidende e-mail komt worden ingesteld.
U kunt ook b.v. brieven aan klant- of ledengroepen mailen en hierin b.v. klantgegevens en artikelgevens gebruiken.
Automatische orderadministratie
We hebben de orderstroom erg gemakkelijk gemaakt.
Als u een offerte/order aanmaakt in Minipak Factuur, kan het programma:
- verzenden van formulieren als pakbon, orderbevestiging en ieder ander wenselijk formulier.
- aanmaken en verzenden van bestelorders
- automatisch inboeken van de inkoopfacturen
- omzetten van offerte naar factuur
Hierbij wordt automatisch de voorraad bijgewerkt en kunt u vele voorraadlijsten, zoals bestellijst, waarschuwingslijst, voorraadlijst en meer inzien en afdrukken
We hebben gestreefd naar met zo weinig mogelijk inspanning uw orderstroom te beheersen
Betalingen verwerken / herinneren
U kunt in het factuurprogramma aangeven of een factuur betaald is.
Als u ook het boekhoudprogramma heeft, kunt u de bankbetaling automatisch in het factuurprogramma verwerken.
Als uw klanten niet op tijd betalen is het mogelijk om verschillenden betalingsherinneringen of aanmaningen te maken en te emailen.
In het betaalbestand kunt u dan gelijk zien welke herinnering of aanmaning de klant gehad heeft.

BTW berekenen
Het gebruik van het Minipak factuurprogramma om de BTW te berekenen is eenvoudig. Voer inkoop- en verkoopfacturen in en het programma berekent de BTW en geeft een voorbeeld voor invoer. Het is ook mogelijk om de BTW met marges te berekenen, de one-stop-shop methode te gebruiken of BTW-omkeringsregeling toe te passen.
specificaties Minipak Factuur
Factureren
- Aanmaak twee soorten facturen:- Vrije tekst-facturen (Brief)- Regelfacturen (Artikelregels)
- Alle factuurgegevens vrij ingegeven of uit tabellen selecteren
- Klant- en adresgegevens selecteren uit klanten(debiteuren)bestand
- Factuurtekstblokken (vrije tekst-factuur) en artikelregels (regelfaktuur) selecteren uit artikeltabel
- Kopiëren facturen (debet en credit),kopieren uit het offertebestand en factuurhistorie, factureren kopieren naar offertes
- Periodiek factureren
- Factureren voor alle klanten (leden) of per klantgroep( b.v. voor verenigingen en clubs)
- Omzetsoorten splitsen voor omzetstatistiek en import in Minipak boekhouding
- Kredietbeperking en verschillende soorten kortingen mogelijk .
Offertes maken
- Offerte module
- Offerte gebruiken als order en met dit formulier de gehele orderadministratie automatiseren
- Offertes omzetten naar factuur of bestelorder(s)
- Facturen kopiëren naar offertes
- Periodiek verzamelen pakbonnen (offertes) op een factuur.

Betalingen
- Boeken betalingen
- Openstaande postenlijst
- Betalingsherinneringen en aanmaningen met eigen opmaak
- Aanmaak bestanden voor incasso- en verzamelbetalingen(PAIN/SEPA)(Pro)
- Aanmaak incassobestanden met of zonder facturen
- Factuurbetalingen in het boekhoudprogramma worden ook geboekt in het factuurprogramma.
Opmaak Facturen / offertes en meer
Meerdere factuur-opmaken (layouts).
Drag&Drop-opmaakschermen
- Eigen logo’s en opmaken op facturen, offertes, enveloppen en standaardbrieven
BTW berekenen
- Btw-administratie kan worden in / uitgeschakeld
- Btw-overzicht per periode
- Facturen met Btw-verlegd
- Facturen met Marge-Btw aanmaken
- Toepassen van One-Stop-Shop regeling
Voorraad
- Voorraadmodule
- Samengestelde artikelen mogelijk
- Barcodes scannen
- Voorraadreserveringen
- Handmatig of via inkopen/verkopen bij/afboeken
- Overzicht mutaties per artikel
- Vele voorraadlijsten mogelijk, zoals bestellijst, waarschuwingslijst
Klanten
- Enorm veel mogelijkheden voor het opslaan van klantgegevens.
- Standaardbrieven aanmaken en afdrukken voor alle klanten, per klantgroep of per klant.
- Losse brieven met klant-, artikel-, factuur- of offerte-gegevens. Kortingen per klant
- Prijsafspraken per klant/artikel
- Staffelkortingen per klant/artikel.Korting per factuur of factuurregel.
- Vrij veld 1 en 2 te gebruiken voor informatie naar keuze.
Afdrukken lijsten
- Grafieken voor Openstaande posten en Verkopen per maand, op klant en omzetsoort.
- Voorraad: voorraadlijst, waarschuwingslijst, bestellijst en inkopen
- Betalingsherinneringen, aanmaningen.
- Mail samenvoegen met klanten.
- Alles wat afgedrukt kan worden kunt u ook exporteren in word, excel en pdf.
Minipak Factuur extra
- Onbeperkt aantal administraties
- InkoopModule (Crediteuren) pdf’s van leverancier zichtbaar
- ProjectenModule
- UrenRegistratie (beta)
- Verkoopoverzichten per maand, klant (-groep), omzetsoort of artikel
- Resultaat per factuur (ook tijdens aanmaak) opvragen
- Omzetsoorten gebruiken
- Voorraad bijhouden
Factureren nog meer gemak
- Facturen verzenden via email-programma of SMTP PDF- en UBL-formaat (beta))
- Verzenden en importeren administraties via email/smtp
- Helpteksten per venster en algemene aanwijzingen
- Digitale kopieën(pdf) van documenten bewaren en inzien
- Afdrukken naar voorbeeldscherm (preview)
- Administraties importeren door dubbelklikken op de email-bijlage
- Importeren van Klant- en Artikel-gegevens, facturen (orders) en offertes
- Straat- en plaats opvragen/invoeren via postcodebestand
- Facturen (Verkoop/Inkoop) importeren in Minipak Boekhoudprogramma
- Multi-user licentie verkrijgbaar (max. 10 gebruikers).Geschikt voor Windows 10, 8, 7 en Windows XP
- Backup/restore-modules (gecomprimeerde backups)
- Export naar Exact en andere boekhoudprogramma’s